donderdag 20 december 2007

Hostel part II

Zoals jullie deze week eerder konden lezen heb ik vorige week naar Hostel part I gekeken bij mijn ventje zijn thuis toen hij aan het werken was... film was bloederig met afgehakte vingers enzoverder...

Hostel part II is ondertussen ook al uitgekomen en die heb ik lekker vannacht bekeken... Moet zeggen... als je I niet gezien hebt kan je II niet volgen want sommige stukken zijn daarin meegenomen naar het volgende...

De film begint direct bij het vervolg nadat Paxton (die amerikaanse jongen die het overleefde en ontsnapte) die man heeft vermoordt die zijn vrienden heeft vermoordt... Hij begint helemaal paranoia te worden... heeft nachtmerries dat ze hem komen halen enzoverder waardoor hij met zijn vriendin is gevlucht naar haar grootmoeders huis... Ze begint het beu te worden dat hij nachtmerries heeft en dat hij haar blijft wakker houden, ze wilt dat hij met iemand gaat praten en hij is het beu dat ze erover zaagt... dan zegt hij, ik ga beneden iets gaan eten en jij zal geen last meer hebben van mij...
De volgende morgen wanneer die vriendin opstaat merkt ze dat Paxton niet is terugkomen liggen in bed en gaat hem zoeken... ze vindt hem aan de onbijttafel, onthoofd en de poes is aan zijn onthoofde nek komen liggen... als je het ziet vindt ik het wel grappig omdat het zo onlogisch is...

Ondertussen zijn we belandt in Italie waar er een groep lessen volgen om te schilderen... eerst moeten ze een man naakt tekenen, daarna is het aan de vrouw... 2 vriendinnen die aan het schilderen zijn maken ondertussen ook nog plannen om verder te reizen naar Praag maar het vrouwelijke naaktmodel overtuigd hen om naar Slovakije te gaan... de 2 vriendinnen nemen ook nog een sullige vriendin van hen mee omdat ze echt heimwee heeft naar huis... eenmaal aangekomen in Slovakije gaan ze naar dezelfde hostel waar Paxton en co zaten... de personages zijn hetzelfde en nu wordt het duidelijk hoe de greyhounds te werk gaan... (zo noemt die bende martelaars)... ze moeten hun paspoort afgeven en die wordt doorgescand naar alle leden van de greyhounds en zo kunnen zij bieden om de 3 meisjes te martelen...
Diezelfde avond is er naast de hostel een party bezig en alledrie komen ze in contact met andere mannen... Lorna (het sullige meisje) heeft zelfs prijs en gaat mee in een boottocht met een vreemde man... helaas voor haar wordt ze verdoofd en gebracht naar het martelaarshuis... Een vrouw heeft haar opgekocht... Lorna is nu helemaal naakt en hangt omgekeerd vast aan een koord... de vrouw ligt net onder haar en snijdt haar met zo'n groot hakmes van in de middeleeuwen open... al het bloed komt op de vrouw terecht en ze geniet ervan... ik vind het echt héél vies om zoiets te zien... ondertussen hebben ze de andere vriendin Whitney ook ontvoerd, ze kan eerst ontsnappen van iemand maar wordt toch gevangen genomen... daarna wordt ze bij een man gebracht die haar wilt verminken maar het is mislukt en hij heeft haar schedel half opgesneden, hij krijgt spijt en wil stoppen... maar het contract laat zoiets niet toe dus wordt de man zelf vermoordt en het meisje opnieuw verkocht... Ondertussen hebben ze Beth (de andere vriendin) ook te pakken gekregen en ze zit bij iemand die ze al eerder kende doordat ze mekaar ontmoetten op de party naast de hostel... ze smeekt hem om haar niet te vermoorden, maar hij heeft eerst haar vriendin Whitney vermoordt... Beth kan ontsnappen bij hem maar het is onmogelijk om uit het gebouw te ontsnappen... Ze heeft Stuart vastgebonden aan de stoel en roept de grote baas van de greyhounds, hij zegt dat ze Beth & Stuart moeten verkopen maar Beth wil opbieden tegen Stuart, omdat ze geld genoeg heeft ( haar moeder stierf op haar 12de en ze heeft alles ge-erfd) ... Sasha aanvaardt het bod maar zegt dat ze iemand eerst moet moorden, dit doet ze door Stuart zijn edele delen af te knippen ( het was al de 2de keer in de film dat ik naakte lullen zag) en hij is zo doodgebloedt... Ondertussen is Beth nu ook lid van de greyhounds en heeft ze eigenlijk haar leven gered door iemand anders te vermoorden... ondertussen heeft ze wel wraak genomen op het naaktmodel omdat ze hen in de val heeft gelokt en heeft ze ook haar kop afgehakt...en dan is de film eigenlijk gedaan... was vrij plots gedaan voor mij en ik vraag mij af of er nog een derde deel komt... heb wel genoten van beide films...

MAAAR... toen ik naar de film aan het kijken was gebeurde er wel iets verdachts in mijn straat... er reed de hele tijd een witte bestelwagen in mijn straat en voelde me niet echt op mijn gemak...hij had al 4x rond onze straat gereden waardoor ik dan naar de politie heb gebeld om te vragen of ze een patrouille wouden sturen... ze zeiden dat ik best eerst het nummerplaat zou doorgeven en daarna zou terugbellen... die witte bestelwagen passeerde opnieuw maar reed te rap en kon onmogelijk nummerplaat noteren waardoor k gewoon terugbelde naar de politie en die heeft dus inderdaad een patrouille laten komen... voelde me dan net iets meer op mijn gemak...

Nou, binnenkort mogen jullie opnieuw een aantal posts van mij verwachten

1 opmerking:

Anoniem zei

Deze film is zot. Ik heb me vader al gezegd dat het geen film voor hem is. Ik heb een sterke maag vandaar. Hij kijkt maar de Kite Runner.
Ik wilde Hostel 2 perse zien omdat ik Hostel 1 al heb gezien. Door de zieke geest van die film is me die uit 2005 bijgebleven.
Zo ziek dat het best unieke horror films zijn.
Geen gefakete poppen, dreigende schaduwen, of
zombies. Recht voor de raap waanzin.
Toevallig is de regisseur Eli Roth ook net zoals ik een fan van Nicola Tesla de uitvinder. Wel heb ik nooit psoriasis gehad, maar mijn huid zat eens onder de plekken van een of ander huidvirus. Zij dachten dat ik dat ook had, maar naar vier weken was het weg. Gelukkig. En, toevallig kan je met een aandoening prima werken. Nicola Tesla raakte in zijn leven amper iemand aan.
In de ban van creativiteit.