zaterdag 1 december 2007

eventjes stilstaan...

Hallo bloglezers van mij,

hier ben ik dan alweer... vandaag zijn we 1 december... je zegt misschien nu 1 december... wat is er speciaal... maar ik denk dat we het genoeg op de televisie en in de kranten hebben gelezen...

Wereld aids dag... jaa, klinkt een hele erge titel... maar de uitstekende gelegenheid om er toch eventjes stil bij te staan dat er elke dag 3 mensen in belgie horen dat ze HIV hebben en dat ze er 1014 per jaar... echt geen klein aantal als je weet dat het toch wel een erge virus is.

Nou, ik kan het geluk hebben om mee te delen dat ik geen HIV of AIDS heb... maar ik heb ook wel erg véél geluk gehad... ik heb al vaste en losse seksuele contacten gehad en dat was niet altijd even veilig maar toch wel altijd bespreekbaar. heb het er vaak over gehad met mijn sekspartners... voor alle duidelijkheid, nu heb ik er maar eentje. Maar ik heb niet altijd even veilig gedaan waar ik eigenlijk wel spijt van heb want wie weet liep ik nu rond met het virus.

Ik vind het een hele goeie campagne om dit thema toch op straat te brengen aangezien er héél véél mensen zijn besmet, natuurlijk hebben de meeste homoseksuele personen aids maar het is nu geen homoziekte meer... er lopen ook meer en meer vrouwen rond met deze ziekte

Toch wil ik eventjes kort nog de aandacht vestigen op de slogan nu...

SLUIT HIV UIT, NIET WIE SEROPOSITIEF IS!!

de campagne zelf kan je bekijken op www.sensoa.be

Nog eventjes kort... ikzelf ken in mijn vriendengroep eigenlijk niemand die HIV is, volgens de statistieken is dit onmogelijk!! Nu, ik wil geen oproep doen aan die personen dat ze het moeten zeggen aan mij, maar ik ga hen er niet anders bij bekijken! maar ik vraag me af... kennen jullie mensen die seropositief zijn en hoe staan jullie tegenover die mensen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reactie!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey habibi zo dag als 1 december is een dag om bij stil testaan maar 1 dag is wel wat weinig omdat een jaar 365 dagen telt
ik ben er van overtuigd dat iedereen in zijn vriendekring iemand die het heeft maar natuurlijk er voor uit komen is moeilijk voor die personen en ik kan daar inkomen.
ik ik zelfs verschillende jongens die het hebben en is niet gemakkelijk voor hen
hoe sta ik er tegenover awel voor mij zijn het gewoon jongens als een iemand die het niet heeft
en zeker de gasten waarmee ik mee bevriend ben die worden nog steeds met dezelfde warmte behandeld voor mij maakt het echter niet uit maar je moet natuurlijk geen medelijden hebben met hen want dat willen ze niet ze willen gewoon behandeld worden als een doorsnee mens en niet scheef bekeken worden en daar kan ik echter inkomen ze zijn nog steeds gewoon mensen van vlees en bloed.
zou ik met iemand seks hebben die het heeft als ik Vrijgezel zou zijn ja is mijn antwoorden zolang het maar veilig gebeurd!
dus jongens stel dat iemand in u vriendenkring het heeft behandel hen gewoon doe aub geen extra moeite want dat kom niet goed over misschien niet zo bedoeld maar toch.
habibi Lex ik zie u graag

Anoniem zei

ik ga wel akkoord met CresceNet :p :p :p :p